3 september 2011

Power "Last Chance" Meet på Malmby

Jag var iväg på en alldeles nystartad bilträff idag. Om man hade missat alla andra
USA-bilsträffar i år var det här alltså sista chansen att att se riktigt mycket bilar.

Naturligtvis hade arrangören Kjelle Power tur med vädret. Sol och uppemot tjugo
grader varmt gjorde att det inte kändes som den höstdag som almanackan visade.
Kjelle hade gummistövlarna på sig och de som är skrockfulla vet att då skiner solen. 

Eftersom jag hade en alldeles nyinköpt systemkamera fotograferade jag rätt flitigt men
det blev inte många av bilderna som blev bra. Måste lära mig mer hur kameran fungerar.

Några bilder blev jag någorlunda nöjd med. Inte svårt med en svart Cheva '55 som motiv.

Buick Super Riviera 1952. Ett mycket snyggt custombygge som skiljer sig rätt mycket
från originalet. Den har bl.a. grill från '52 Pontiac. Ägaren träffade jag för två år sen här
på Malmby, fast då åkte han fort som fan i sin Dodge Coronet på Hot Rod Reunion.

Marknaden var ganska stor med mycket bildelar till salu.

En av säljarna hade en fin Triumph till salu. Transporten var ännu finare.

Framåt middagstid satt bra många och fikade bland bilarna.

Till sist var det prisutdelning.

Bland de många vinnarna var Keijo Hokkanen som vann Customklassen.

Här är de glada vinnarna av priset för Best In Show.

Det här var en lagom stor träff som säkert kommer att växa till sig till nästa år,
vilket är synd på sätt och vis. Nu hann man kolla in alla bilarna och ändå gå runt
och prata med lite folk. Det brukar vara rätt svårt annars på de stora bilträffarna.

7 kommentarer:

  1. Jahaja, ny träff a´la Kjelle. Ballt. Grattis till nya kameran och en massa bra bilder! Gillar Buicken och "Skolådan" från 55.

    SvaraRadera
  2. Det såg trevligt ut. Får hoppa över Falun nästa år och åka dit istället.

    SvaraRadera
  3. å men fy rackarns vad jag blev kär i femtifemman!!

    SvaraRadera
  4. Ser ut som en gemytlig tillställning. Mycke fint att vila ögonen på men 55:an och stepside´n föll mig i smaken.

    SvaraRadera
  5. 55:an.....

    http://youtu.be/uJdrE9-Tv_0

    SvaraRadera
  6. För att varab första försöket med nya kameran blev det ju riktigt bra. Blev det en Nikon?

    SvaraRadera
  7. Jo, det blev en Nikon. D5100 med 18-105 optik. Lär väl ta en stund att begripa sig på den. Jämfört med gamla kameran är det som att gå från Volvo 240 till en ny Mercedes. Mycket dyrare och en massa teknik man inte förstår sig på :)

    SvaraRadera