12 december 2010

Deuce of Spades - En besvikelse

Jag tittade på den nya hotrodfilmen Deuce Of Spades i torsdags och mina förväntningar
var höga då jag följt Faith Grangers arbete på filmen över internet under ett par år.
Här är min recension av filmen.

Själva storyn är bra och den är snyggt filmad, på gränsen till det konstnärliga, med
några konstiga kameravinklar och omotiverad slowmotion då och då, speciellt när
regissören själv är med i bild. Mycket arbete har lagts ner på att få tillbakablickarna
till 50-talet att se tidsmässigt korrekta ut. Skådespelarna däremot är ganska dåliga,
särskilt de kvinnliga. Alla levererar replikerna som om de läste innantill, vilket får
åtminstone mig att vilja dra ner ljudet och bara läsa den felstavade textremsan.
Den här filmen förtjänade bättre än vad dessa amatörskådespelare kan leva upp till.

Som bilfilm betraktat når den inte på långa vägar upp till Sista Natten Med Gänget,
som i mitt tycke är den hittills bästa i bilfilmsgenren men med tanke på den extremt
låga budgeten får trots allt Deuce of Spades godkänt. Bättre betyg kan jag tyvärr inte ge.

3 kommentarer:

  1. Tyvärr känner inte till den filmen. Ha en fin kväll nu !

    SvaraRadera
  2. "Alla levererar replikerna som om de läste innantill" låter ju som en riktig kultfilm från Klubb Super8 :-)

    SvaraRadera
  3. Tack för recensionen då kan man vänta tills man kan hyra den.

    SvaraRadera