3 oktober 2009

Plåster på såret

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag blivit hundbiten.

I går knackade det på dörren och en dam presenterade sig som mamma till jäntan som rastade hunden.
Hon bad tusen gånger om ursäkt och gav mig en flaska vodka som plåster på såren. Sånt gillar jag.

Nu är bara frågan, hur plåstrar man om sig bäst, med en sån gåva? Någon som har nåt bra förslag?
Att bara hälla i sig och skölja efter med Päronsoda känns lite passé, det har jag gjort så många gånger.
Goda, spännande drinktips mottages med förtjusning.

Att dricka vodkan rent, som finländaren i videon, lockar inte heller...


Finsk förfest

6 kommentarer:

  1. Det synes föreligga en stor missuppfattning här: Spriten skall alltså endast användas för UTVÄRTES bruk!

    SvaraRadera
  2. Utvärtes!!??
    Tror du...
    Synd, jag som tänkte ta en i andra benet också...

    SvaraRadera
  3. Här finns det grejer!

    www.absolutdrinks.com

    Annars funkar det ju med apelsinjuice också...

    Perre

    SvaraRadera
  4. Annars kan man bjuda hem några goda vänner som kan tömma flaskan.

    SvaraRadera
  5. Blev uppvaktad av en finsk kille en gång. Han bjöd på vodka i dricksglas och läste Kalevala på finska för mig. Honom glömmer jag inte.

    SvaraRadera